reklama

Koľko stojí kilo sliviek

Okolo mňa len pach nemocničnej dezinfekcie a ľudia, ktorí život už dávno zahodili do koša s odpadkami, nečakajúc od neho už nič viac ako práve to sedenie v čakárni. „Pani doktorka, a anestéziu srdca nerobíte? Za príplatok?“ Keď ty si líhaš, ja vstávam do práce a keď ja idem spať, ty si vo víre dňa. Takto navzájom nad sebou bdieme. 7710 km, to je ako zabehnúť 183 a pol maratónu....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

O siedmej ráno čítam knihu so stránkami bielymi ako januárový sneh, ktorého tohto roku veľa nebolo. Okolo mňa len pach nemocničnej dezinfekcie a ľudia, ktorí život už dávno zahodili do koša s odpadkami, nečakajúc od neho už nič viac ako práve to sedenie v čakárni a pravidelné hádky o tom, kto v nej sedel skôr. Sestrička mi berie krv, za oknom zatiaľ preletí vrabec.

„A v auguste vám môžem dať termín? Nebudete na dovolenke?“
Neviem, sestrička. Prestala som plánovať veľmi dopredu, kto môže s istotou povedať, že tu v auguste bude? Kto vie, či nebude na nebeskej dovolenke bez spiatočnej letenky? Ja teda nie. Tak to chodí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Realita tak chodí. Dni bežia. A čas zase letí. 
„Neboj sa, ani sa nenazdáš, a tri mesiace ti ujdú, ani nebudeš vedieť ako“, vravia mi všetci dookola, keď rumázgam nad vzťahom na diaľku a cez oceán. Tri mesiace, to je 12 týždňov. Teraz už len 11. Ešte jedenásť pondelkov, keď sa mi nebude chcieť vstávať do práce. Ešte jedenásť piatkových pohárov vína a jedenásť nedeľných polievok.

„Pani doktorka, a anestéziu srdca nerobíte? Za príplatok?“ 
Pozrie sa na mňa so skeptickým povzdychnutím a píše recept: „Dám vám tabletky na zvýšenie hladiny železa a kyseliny listovej.“
„A tabletky na zvýšenie flegmatickosti neexistujú?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čas mi neletí. Čas stojí na mieste a s tvrdohlavosťou decka sa odmieta pohnúť. 


„A to vám naozaj tri týždne stoja za to, aby ste riskovali taký dlhý let lietadlom?“
Stoja, pán doktor. Sny vážia menej ako kilo sliviek, ale stoja stokrát toľko. Je to drahý výmenný obchod, kde všetok svoj strach vymeníte za nádej v dobrý koniec. Spravím vám selfie momentku, keď budem vzlietať. Lebo v tie chvíle som najšťastnejší človek pod slnkom. A potom mi po návrate poviete sám, či to podľa vás za to stálo.

Večer si líham do postele s Kerouacom, prišiel za mnou z Ameriky. Rozpráva mi o svojich divokých cestách. 
„Nemáš fľašu Jacka? Bolo by nám veselšie.“
„Nemám, Jack. Treba šetriť.“
„A na čo šetríš?“
„No na Ameriku predsa. V septembri pôjdem rovnakou cestou, ako si šiel ty.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Schudla som 1,5 kila za týždeň, čo A. odišiel.“
„Počúvaj, ale jedz normálne, žiadne hladovky si dovoliť nemôžeš!“
„Veď jem. To som skôr vyplakala ako vypotila.“
„Aj sa mi zdalo, že vraveli v správach, že sa vytvoril nový oceán....“

M. mi zíza na nohu a s poloúškrnom na tvári vraví, že nerozumie zmyslu tetovaní. To ste vy ľudia, musíte hľadať zmysel vo všetkom.

„Mami, schudla som 1,5 kila!“
„.... A načo?“

Naša generácia nezažila zatvorené hranice a pečiatky v pasoch. Naša generácia berie cestovanie ako samozrejmosť. L. hovorí na hodine o skutočnom význame knihy O myšiach a ľuďoch, o tom, ako ľahko sa môžu plány, sny a všetko to, čo berieme ako samozrejmosť, rozpadnúť v prach a človeku zostanú len prázdne ruky a otázka, čo ďalej. Viem, o čom hovorí. Naskakujú mi zimomriavky. „Je tu nejak zima,nie?“ vravím uprostred horúceho dňa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď ty si líhaš, ja vstávam do práce a keď ja idem spať, ty si vo víre dňa. Takto navzájom nad sebou bdieme, nikdy nie sme sami. Delí nás iba 7710 kilometrov, ale spája nás až jedna veľká láska.

7710 km, to je ako zabehnúť 183 a pol maratónu.

Mária zatiaľ na lesnej cestičke narátala troch slimákov. Taký slimák nesie na chrbte celý svoj svet. A nesťažuje sa.

„A chýbam ti aspoň občas?“

„V jednom kuse.“

„Aspoň, že tak.“

Suzie Krivá

Suzie Krivá

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Dievča, ktoré už ničomu nerozumie. Zoznam autorových rubrík:  Bezfarebný svetSúkromnéFarebný svetNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu